• Publicitate

Examen PERMIS de CONDUCERE - Tips & Tricks

Universitati, colegii si licee. Sistemul de invatamant canadian.

Moderator: Aurelia Sirbu

Răspunde

Examen PERMIS de CONDUCERE - Tips & Tricks

Mesajde yme » 05 Aug 2006, 21:45

Acest topic se adreseaza celor care au avut carnet in Romania si care aplica pentru un carnet de Quebec. Nu voi discuta detalii "tehnice", adica unde sa sunati, cum sa faceti o programare, cum se inchiriaza o masina ci mai degraba "tips and tricks" adica cum sa luati examenul din prima.

Examenul de obtinere a unui carnet are doua etape: examenul teoretic si examenul practic.

Avand in vedere timpii foarte lungi de asteptare pentru programarile pentru examen, va sfatuiesc sa aplicati cat mai repede posibil dupa ce ajungeti aici. De exemplu se asteapta 1-1.5 luni pentru programare pt teoretic, apoi inca 1-1.5 luni pt practic (aici e discutabil, normal se intra mai rapid la practic, dar cred ca vara sunt in concediu si s-a ajuns la peste 1 luna de asteptare). Daca picati unul din examene, mai adaugati iar 1-1.5 luni pentru o noua programare. Deci, aplicati cat mai repede, fiindca permisul din Romania e valabil doar 3 luni.

EXAMENUL TEORETIC
Nu este prea mult de discutat. Exista vestitul CD, faceti rost de el. Toti pe care ii stiu, inclusiv eu, au luat examenul doar facand acele teste.

EXAMENUL PRACTIC
Aici e aici. Stiu o gramada de oameni care nu l-au luat din prima, si nu din cauza ca nu stiu sa conduca ... ci din cauza ca la examenul practic, instructorii se uita dupa anumite chestii si daca nu le faci, nu iei. Deci ...

1. In General
Sa va puneti centura, sa faceti ce spune instructorul, reglati oglinzile (daca e nevoie). Aici exista notiunea de unghi mort, adica cand schimbati directia de mers a masinii, trebuie sa intoarceti capul spre stanga sau dreapta (in functie de directia in care cotiti) pentru a va asigura ca nu exista o masina in unghiul mort. Viteza cu care circulati sa nu depaseasca 50 km/h, sau 30 km/h daca va aflati intr-o zona de scoala si exista indicator de limitare al vitezei. De preferat sa mergeti cu vreo 45 km/h, sa nu mergeti prea incet ca ei considera ca incurcati traficul.

2. Intersectia - Oprirea
Pentru a face stopurile cum trebuie, trebuie sa opriti la linia alba, si roata sa se opreasca. Daca o lasati sa curga, veti fi depunctati. Dupa ce ati oprit, sa va uitati in stanga si in dreapta pentru a va asigura (miscand capul, nu doar ochii).

3. Intersectia - Tipuri de intersectii

Exista doua tipuri: 2 way stop si 4 way stop. Adica cu stopuri pe un sens sau cu stopuri pe toate directiile. La cele cu 4 stopuri, de obicei exista o placuta sub semn care indica acest lucru, insa la cele cu 2 stopuri, de obicei, nu este semnalat acest lucru. Deci mare atentie la aceste intersectii ... daca aveti semn de stop sa va uitati la colturile intersectiei pe celalalt drum, sa vedeti daca au si eu stopuri. Spun atentie, deoarece o intersectie cu 2 stopuri trebuie traversata in 2 timpi (in cazul in care voi aveti stopurile): opriti la linie, si apoi o lasati sa curga, verificand in continuu stanga, dreapta sa vedeti daca nu vin masini. Daca vin masini, cedati trecerea.

4. Intersectia - Cotirea
Sa aveti grija sa va inscrieti pe linia care trebuie inainte sa cotiti stanga sau dreapta si apoi sa va incadrati pe linia corespunzatoare (vezi testele de pe CD). O chestie ciudata aici ... trebuie sa va asigurati la unghiul mort si la cotirea in intersectie. Chiar daca sunteti pe banda de langa mijlocul drumului si vreti sa faceti la stanga. Daca dupa cotire, exista masini parcate pe linia pe care ar trebui sa va inscrieti, va inscrieti pe linia urmatoare. Exemplu: cotire la dreapta, ar trebui sa va inscrieti pe linia 1. Daca sunt masini parcate, mergeti direct pe linia 2.

5. Schimbarea liniei de trafic
Verificati oglinda retrovizoare, semnalizati, verificati din nou oglinda si unghiul mort. Estimati corect distantele si vitezele partipantilor la trafic.

6. Parcarea/Mersul cu spatele
Aici ei se uita dupa cum stati cu corpul. Trebuie sa va intoarceti cu capul si cu mana dreapta sa va sprijiniti de spatarul scaunului din dreapta. Daca aveti nevoie sa va uitati inainte sau stanga/dreapta sa opriti roata. Ei considera ca trebuie ca privirea sa fie intotdeauna in sensul in care se deplaseaza masina. Nu dati cu spatele uitandu-va in fata.

7. Semaforul
Pe galben nu se trece decat daca v-a prins galbenul cu roata deja in intersectie (ati trecut de linia de oprire). Franati, chiar daca este o frana pusa mai violent, si binenteles sa nu ajungeti cu masina in intersectie.

8. Diverse

- Pe sens unic se merge pe mijlocul drumului.
- Sa verificati din cand in cand traficul din jurul vostru uitandu-va in oglinzi.
- Sa stiti semnele de circulatie si sa nu treceti pe rosu :)
- Pastrati ambele maini pe volan (examenul se va da cu o masina avand cutie de viteze automata)

P.S. Binenteles ca sugestiile de mai sus sunt opinii personale si trebuie luate ca atare.
Avatar utilizator
yme
Imi place aici si raman...
Imi place aici si raman...
 
Mesaje: 106
Membru din: 04 Mar 2004, 15:48
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 0 data

Publicitate

Mesajde Anca_D » 05 Aug 2006, 22:54

Yme, unde ai fost cand am dat eu examenul practic?

Uite inca niste chestii pe care eu nu le-am stiut si pentru care am picat prima data...

- camioanele/tir-urile au nevoie de mai mult spatiu ca sa vireze, asa ca vor face, de exemplu, virajul spre stanga nu de pe banda cea mai din stanga, ci de pe urmatoarea. Daca se intampla sa veniti din spate, fiind pe banda stanga, va trebui sa opriti si sa-l lasati sa treaca, desi el nu-i pe banda voastra.

- legat de semnalizare... ati remarcat ca aici semnalizarea pe spate la multe masini este tot rosie? Eu din cauza asta nu mi-am dat seama ce avea de gand camionul de care va spuneam mai sus... in Romania este protocalie...

- o precizare legata de unghiul mort la virajele stanga-dreapta: esti pe banda din dreapta si vrei sa virezi dreapta... in mod normal, ai tendinta sa te uiti de masini in toate partile si sa virezi... aici insa apere acel unghi mort... adica trebuie sa te uiti in oglinda din dreapta si sa intorci capul spre dreapta sa vezi daca nu vine cineva... intrebarea mea a fost: cine sa vina? ca acolo este doar trotuarul... raspunsul: e posibil sa vina un biciclist pe dreapta... daca nu-l vezi, cand virezi dai exact peste el... acelasi lucru la virajul spre stanga... te uiti in unghiul mort de pe stanga sa nu vina vreun biciclist...

Si inca un detaliu care mie mi-a dat putina bataie de cap, desi m-am obisnuit pana la examen: semafoarele aflate dincolo de intersectie. Multa vreme am avut tendinta sa opresc in dreptul lor, exact ca-n Romania... am mare noroc ca-s inca in viata ;)

Bafta tuturor, sa luati exemenele din prima!
Avatar utilizator
Anca_D
Imi place aici si raman...
Imi place aici si raman...
 
Mesaje: 127
Membru din: 20 Oct 2004, 09:10
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 0 data

Mesajde yme » 05 Aug 2006, 23:04

Anca_D scrie:- o precizare legata de unghiul mort la virajele stanga-dreapta: esti pe banda din dreapta si vrei sa virezi dreapta... in mod normal, ai tendinta sa te uiti de masini in toate partile si sa virezi... aici insa apere acel unghi mort... adica trebuie sa te uiti in oglinda din dreapta si sa intorci capul spre dreapta sa vezi daca nu vine cineva... intrebarea mea a fost: cine sa vina? ca acolo este doar trotuarul... raspunsul: e posibil sa vina un biciclist pe dreapta...


La fel si la mine ... faceam dreapta si aveam in dreapta nu trotuarul ci masini parcate (eram f. aproape de ele). S-a uitat urat la mine ca de ce nu m-am uitat. Imi venea sa-i zic ca doar daca vine unul cu buldozerul pe deasupra lor ca loc de biciclist nu era :twisted:

In fine, deci, ORICE schimbare de directie (cotire, schimbare lini) trebuie precedata de o verificare de unghi mort.

Alte precizari:
- instructorii sunt de treaba, adica nu prea te pica daca ai mers 75-80% bine.
- daca masina e cu comanda dubla si el/ea a calcat frana fiindca ati facut sau n-ati facut ceva... cam ati picat examenul :?
Avatar utilizator
yme
Imi place aici si raman...
Imi place aici si raman...
 
Mesaje: 106
Membru din: 04 Mar 2004, 15:48
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 0 data

Mesajde Anca_D » 05 Aug 2006, 23:36

Legat de partea cu examinatorii foarte de treaba... sa stiti ca asa este... partea aia cu "uitatul de biciclisti" am aflat-o de la examinatorul cu care am dat a doua oara!!!!!!! a vazut ca habar n-am care-i regula, mi-a explicat-o, a vazut ca am inteles si o respect, asa ca m-a trecut examenul.... asa ceva ar fi categoric imposibil in Romania, in conditiile in care nu vorbim de pile si atentii... si nici nu sunt genul de blonda bine-facuta care inmoaie inima barbatilor ;)
Avatar utilizator
Anca_D
Imi place aici si raman...
Imi place aici si raman...
 
Mesaje: 127
Membru din: 20 Oct 2004, 09:10
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 0 data

Mesajde kenworth » 06 Aug 2006, 00:50

Completari pentru examenul de profesionist:Ai 2 examene teoretice(unul conducerea unui vehicol greu,altul pur tehnic,franele pe aer,pentru mentiunea F)Carti de referinta(conduire un vehicule lourd,les freins a air,bientot au volant d'un vehicule lourd,verification avant depart).Dupa ce ti-ai luat apprenti-ul este recomandabil sa iei niste cursuri la o scoala de conducatori profesionisti(daca ai condus deja camion 10-20ore,daca nu atatea ore cate ai nevoie,iti zice evaluatorul la scoala).Proba practica(sunt 2)Una Vad(verificare inainte de drum,trebuie facuta in 15min la autobuz sau straight-bodysau 20la camion remorca.Trebuie sa verifici roti,cauciucuri,frane,directie,suspensie metalica si pneumatica,lumini,incarcatura,claxon,stergatoare,acte,centura,sistem de atelare,sasiu camion,sasiu remorca si sa cunosti minorele,majorele,mentiunile si infractiunile.De obicei daca nu te incadrezi in timp dar esti aproape gata ti se mai acorda 5 min!La proba pe sosea trebuie sa schimbi vitezele prin dubla ambreiere,sa schimbi prin tehnica schimbarii progresive si nu la cuplu maxim,sa maturi constant oglinzile(intervale de 7 sec)sa nu grisezi prea mult cutia,sa nu ambreiezi pana-n fund(decat cand pleci de pe loc)sa nu ramai pe liber(pierdere de control)sa pastrezi o distanta securitara fata de vehicolul din fata cand te opresti in intersectie,in general sa poti sa-l conturnezi fara sa trebuiasca sa dai cu spatele,sa tii ambele maini pe volan cand nu shiftezi,sa nu franezi cu franele de pe trailer,sa nu schimbi vitezele cand esti pe sinele de cale ferata sau in curbe,sa nu te duci in spate cand pleci din rampa(pierdere de control) cand iei virajul la dreapta sa nu te sui cu rotile pe bordura,sa nu-ti iei degajare pe banda din stanga,sa-ti cauti mai bine spatiul pentru rotile din spate luind virajul pe a 2-a banda sau chiar pe contrasens daca sunt doar 2 benzi pe drumul pe care te angajezi sa te asiguri tot timpul in oglinzi(stanga-dreapta-stanga)cand rotile din spate au trecut sa-ti inchizi usa,sa te duci cat mai aproape pe dreapta ca sa nu lasi un 4 roti sa ti se strecoare in unghiul mort,virajul la stanga se face asa cum spunea Anca.Sa semnalizezi de fiecare data cand schimbi banda si sa te asiguri.Sa nu depasesti viteza legala si sa nu conduci cu mai mult de 10 km/h mai jos de limita(sa nu incurci traficul cu alte cuvinte).La parcarea cu spatele sa lucrezi din ambele oglinzi,sa nu calci ambreiajul sau frana in timpul manevrei si sa nu te joci prea mult cu volanul.Daca te duci prea mult stanga-dreapta in unghiuri prea mari iti ingreunezi singur sarcina.Sa nu te bagi in Jack-knife!Si era sa uit,cand conduci sa nu calaresti pe 2 benzi si sa nu serpuiesti!E destul de usor!
Fie painea cat de rea, tot mai bine in tzara mea, Canada!
kenworth
Sunt de-al casei...
Sunt de-al casei...
 
Mesaje: 652
Membru din: 02 Oct 2005, 02:15
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 2 ori

Mesajde kenworth » 06 Aug 2006, 00:54

A si era sa uit:inainte de fiecare oprire e recomandat sa faci macar una-2 retrograde!
Fie painea cat de rea, tot mai bine in tzara mea, Canada!
kenworth
Sunt de-al casei...
Sunt de-al casei...
 
Mesaje: 652
Membru din: 02 Oct 2005, 02:15
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 2 ori

Următorul

Înapoi la Canada - Studii si formare profesionala

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori

  • Publicitate