• Publicitate

Examen PERMIS de CONDUCERE - Tips & Tricks

Universitati, colegii si licee. Sistemul de invatamant canadian.

Moderator: Aurelia Sirbu

Răspunde

Mesajde kenworth » 06 Aug 2006, 01:38

Mentiune:asta este valabil pentru examenul la SAAQ!Stiu ca in "viata adevarata"multi schimba fara ambreiaj,la turatie,stiu ca multi incetinesc cu trailerul(prostie dupa parerea mea)uneori esti nevoit sa schimbi in curba(esti in accelerare)uneori cand te dai la dock esti nevoit sa intri in unghi de 90(n-ai de ales)se mai intampla sa fii nevoit sa-ti cauti degajare pe banda din stanga dar asta nu se face la SAAQ!Daca ai o harba de camion s-ar putea sa nu poti sa faci o schimbare progresiva si sa trebuiasca sa schimbi la regim maxim!Dar la SAAQ vor sa vada ceea ce am zis mai sus+ sa vada ca pleci din viteza1(cu mici exceptii,se tolereaza sa pleci dintr-a 2-a daca esti aproape de o curba sau de o cale ferata si trebuie sa pleci dintr-a 2-a ca sa-i dai imediat a 3-a sa nu trebuiasca sa schimbi pe linii sau in curba)Vor sa vada,la up-shifting ca lucrezi intr-o plaja intre 900-1400pe primul palier si pe la 1500-1600 in palierul superior iar cand faci retrogradele(down-shifting)ca iti dai un ecart de 400 peste 1000(ideal 1200-1600)si de 200 sub mie(ideal 800-1000)asta daca nu lucrezi cu jumatati de viteza ca adunci ecartul se reduce la jumatate!Si daca lucrezi cu jumatati de viteza(high-low)atunci calci o singura data clutch-ul si viteza se schimba cand accelerezi(trebuie sa schimbi butonul,bineinteles).Si pentru retrograde din 2 in 2 sau din 3 in 3 trebuie sa-ti iei niste repere pe camion!Sa zicem ca vezi ca pe camionul respectiv,intr-a sasea la 1500rpm ai 25 km/h.Tu esti intr-a 9-a,vrei sa cobori in sase!Atunci incetinesti pana la 25km/h,scoti pe liber,urci rpm la 1500,dai 6 si accelerezi!Sau vezi ca intr-a 3-a la 1500 ai 10 km/h.Tu esti in 6 si vrei sa cobori in 3!Franezi pana la 10km/h,treci pe liber(schimbi palierul in acelasi timp)accelerezi la 1500 si bagi 3!Asta pe drum drept,in conditii ideale,in panta s-ar putea sa trebuiasca sa-i dai un ecart mai mic(sau deloc).Si inca o chestie importanta:in curba descendenta trebuie sa fii tot timpul in accelerare,sa nu te impinga remorca!Cam asta ar fi,nu-i mare branza!
Fie painea cat de rea, tot mai bine in tzara mea, Canada!
kenworth
Sunt de-al casei...
Sunt de-al casei...
 
Mesaje: 652
Membru din: 02 Oct 2005, 02:15
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 2 ori

Publicitate

Mesajde tacalin » 06 Aug 2006, 11:15

yme scrie:
Anca_D scrie:- o precizare legata de unghiul mort la virajele stanga-dreapta: esti pe banda din dreapta si vrei sa virezi dreapta... in mod normal, ai tendinta sa te uiti de masini in toate partile si sa virezi... aici insa apere acel unghi mort... adica trebuie sa te uiti in oglinda din dreapta si sa intorci capul spre dreapta sa vezi daca nu vine cineva... intrebarea mea a fost: cine sa vina? ca acolo este doar trotuarul... raspunsul: e posibil sa vina un biciclist pe dreapta...


La fel si la mine ... faceam dreapta si aveam in dreapta nu trotuarul ci masini parcate (eram f. aproape de ele). S-a uitat urat la mine ca de ce nu m-am uitat. Imi venea sa-i zic ca doar daca vine unul cu buldozerul pe deasupra lor ca loc de biciclist nu era :twisted:

In fine, deci, ORICE schimbare de directie (cotire, schimbare lini) trebuie precedata de o verificare de unghi mort.

Alte precizari:
- instructorii sunt de treaba, adica nu prea te pica daca ai mers 75-80% bine.
- daca masina e cu comanda dubla si el/ea a calcat frana fiindca ati facut sau n-ati facut ceva... cam ati picat examenul :?



He-he-heeee

Dragii mei!

O sa fitzi surprinshi in real life de cite mashini vetzi gasi "pitite" la unghiu' mort... shi de citzi biciclishti tembeli aparutzi ca din senin stau acolo... ( in unghiu' mort adica...)

Mie mi s-a intimplat sa am un doberman in unghiu' mort la ieshirea de pe autostrada... venea pe banda de sigurantza... Am ramas masca ... shi am ratat ieshirea cu pricina...

Shi inca ceva... Daca simtzitzi ca suntetzi voi in unghiu' mort al cuiva, atentzie la neatentzie... berbecul s-ar putea sa uite sa se asigure acolo unde suntetzi voi... un mic claxon va scapa... dar trebuie sa fitzi pe faza sa shtitzi cind sa-l datzi...

Bafta!
Avatar utilizator
tacalin
Imi place aici si raman...
Imi place aici si raman...
 
Mesaje: 453
Membru din: 01 Dec 2003, 11:44
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 0 data

Mesajde Anca_D » 06 Aug 2006, 12:03

Eu nu mai sunt surprinsa de multa vreme de chestia asta... chiar ieri am vrut sa schimb banda pe autoruta si era o ditamai masina in unghiul mort, habar n-am cum a ajuns acolo ;)... noroc ca obisnuiesc sa ma uit, altfel dadeam peste ea...

Tot ca regula generala, nu stau nicodata in unghiul mort al cuiva... vorba lui Tacalin, daca el nu se asigura bine, mie imi creste asigurarea :D

Ce ma uimeste cel mai tare este ca in Romania n-am avut niciodata probleme si nu m-am uitat niciodata in unghiul mort - cu exceptia ultimelor doua luni petrecute acolo, cand deja ma "antrenam" pentru Canada...
Avatar utilizator
Anca_D
Imi place aici si raman...
Imi place aici si raman...
 
Mesaje: 127
Membru din: 20 Oct 2004, 09:10
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 0 data

Mesajde andreisilvasanu » 07 Aug 2006, 00:05

Pentru moto a dat cineva? Cum se desfasoara?

Multumesc.
Avatar utilizator
andreisilvasanu
Am aflat de voi...
Am aflat de voi...
 
Mesaje: 8
Membru din: 17 Noi 2005, 12:20
Localitate: Bucuresti, RO
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 0 data

Mesajde aby » 08 Aug 2006, 10:13

exista o carte pe care o recomanda chiar SAAQ si pe care nu stiu cati se ingesuie sa o ia de la biblioteca
"Driving a passanger vehicle"- gasiti aici mare parte din trucurile pomenite (cu tot cu "poze")- pana si cum sa pornesti masina....si iti explica separat ce si cum pentru masina cu transmisie automata si pentru cea cu cutie manuala. Gasiti povestea "unghiului mort" , situatiile intalnite si cum sa te asiguri. Merita sa o cititi, chiar daca la prima vedere pare plictisitoare.
daca inchiriezi masina acolo unde dai examenul sigur are transmisie automata....

La moto nu stiu ce si cum, dar cand am dat noi examen pentru auto am vazut ca cel ce dadea examen era singur pe moto ,urmat de aproape de masina instructorului care il urmarea ce si cum si ii transmitea audio ce si pe unde sa o ia.
Avatar utilizator
aby
Am aflat de voi...
Am aflat de voi...
 
Mesaje: 2
Membru din: 16 Noi 2004, 08:33
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 0 data

Mesajde Anca_D » 08 Aug 2006, 13:59

Aby, trucurile astea le-am gasit si eu in marea lor majoritate pe site-ul "SAAQ"-ului din Ontario (stiu ca se cheama altfel, nu SAAQ, dar nu stiu cum). Numai ca le-am citit partial doar pentru examenul toretic, si, vorba ta, mi s-au parut cam plictisitoare pentru cineva care conduce de foarte multi ani. De exemplu, exact partea cu virajul la dreapta am sarit-o cu mult dispret, ca doar ce mare filozofie sa faci un viraj din asta? Si asta tocmai asta mi-a venit de hac.

Din cauza asta gasesc ca e mai bine cand fiecare spune de ce s-a lovit el personal, asa urmatorii examinati vor sti care sunt "capcanele". Sincer, ma indoiesc ca un sofer cu peste 10 ani vechime va avea rabdarea sa parcurga cap-coada toata cartile recomandate (sunt vreo 2-3). Tocmai din cauza asta cei care nu au permis romanesc trec din prima de cele mai multe ori.
Avatar utilizator
Anca_D
Imi place aici si raman...
Imi place aici si raman...
 
Mesaje: 127
Membru din: 20 Oct 2004, 09:10
Localitate: Montreal,Qc,CA
A multumit: 0 data
I s-a multumit: 0 data

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Canada - Studii si formare profesionala

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori

  • Publicitate