• Publicitate

Cuba to eliminate currency pegged to U.S. dollar

Rubrica turistilor si a celor stabiliti temporar sau definitiv in Cuba - detalii despre statiuni, resorturi turistice, plaje, drumetii, cultura, muzica, dans, socializare si felul de a fi al localnicilor

Moderator: cian

Răspunde

Mesajde cian » 24 Ian 2014, 13:32

Imagine
Avatar utilizator
cian
Moderator 'Romani in Cuba'
Moderator 'Romani in Cuba'
 
Mesaje: 678
Membru din: 08 Iun 2012, 12:45
Localitate: Montreal, QC, Canada
A multumit: 63 ori
I s-a multumit: 97 ori

Publicitate

Mesajde Sly » 24 Ian 2014, 17:35

Cu multi ani in urma un amic al meu care lucra in comert exterior imi propusese sa exportam piese de Aro in Cuba,se pare ca Ceasca a exportat ceva Atro pe vremuri,nu stiu daca pe bani sau ca ajutor fratesc,ideea e ca exista un oarecare parc auto de Aro si Dacia in zona.
Pe vremea aia afacerea a cazut pentru ca era prea complicata din punctul meu de vedere,le dadeam alora piese auto,ei imi dadeau Havana Club sau trabuce si eu trebuia sa le vand si pe alea.
Cred totusi ca acum daca au si bani si mai ales cu un importator local acolo ar fi ceva viabil.
Quand la dictature est un fait,la revolution est un devoir.
Avatar utilizator
Sly
Veteran pe forum
Veteran pe forum
 
Mesaje: 10650
Membru din: 25 Mai 2005, 03:36
Localitate: Toronto, ON, Canada
A multumit: 145 ori
I s-a multumit: 423 ori

Mesajde cian » 25 Ian 2014, 10:56

Sly scrie:Cu multi ani in urma un amic al meu care lucra in comert exterior imi propusese sa exportam piese de Aro in Cuba,se pare ca Ceasca a exportat ceva Atro pe vremuri,nu stiu daca pe bani sau ca ajutor fratesc,ideea e ca exista un oarecare parc auto de Aro si Dacia in zona.
Pe vremea aia afacerea a cazut pentru ca era prea complicata din punctul meu de vedere,le dadeam alora piese auto,ei imi dadeau Havana Club sau trabuce si eu trebuia sa le vand si pe alea.
Cred totusi ca acum daca au si bani si mai ales cu un importator local acolo ar fi ceva viabil.


Am vazut ceva Aro prin Cuba,putine si apartineua unor intreprinderi ; este dificil sa importi legal in Cuba. Cei care exporta spre Cuba sunt in general sucursale ale unor intreprinderi straine (presupun ca unele apartin statului cubanez cu nume de imprumut, "pret noms", in special alea din Spania)
O alta varianta este sa vinzi direct statului cubanez (dar atunci trebuie sa ai pile ca sa prinzi contractele)iar statul le vinde in Cuba catre populatie; problema este ca trebuie sa astpepti dupa bani si daca nu ai spatele solid ca sa poti sa-ti asiguri o continuitate in exporturi fara intrari de venituri, esti mort. Asta a fost probabil una din cauzele care au facut ca multi sa renunte la Cuba chiar dupa ce au reusit sa porneasca ceva acolo.
Probabil ca nu au putut astepta 6 luni ca sa-si vada banii. Niste rusi exportau in Cuba piese de schimb pentru trenuri, trenuri care proveneau din URSS; unii de prin Spania exporta in Cuba motoare dizel pentru masini, altii exportau piese de Lada (tot din Spania...)
Avatar utilizator
cian
Moderator 'Romani in Cuba'
Moderator 'Romani in Cuba'
 
Mesaje: 678
Membru din: 08 Iun 2012, 12:45
Localitate: Montreal, QC, Canada
A multumit: 63 ori
I s-a multumit: 97 ori

Mesajde Sly » 25 Ian 2014, 11:12

cian scrie:
Am vazut ceva Aro prin Cuba,putine si apartineua unor intreprinderi ; este dificil sa importi legal in Cuba. Cei care exporta spre Cuba sunt in general sucursale ale unor intreprinderi straine (presupun ca unele apartin statului cubanez cu nume de imprumut, "pret noms", in special alea din Spania)
O alta varianta este sa vinzi direct statului cubanez (dar atunci trebuie sa ai pile ca sa prinzi contractele)iar statul le vinde in Cuba catre populatie; problema este ca trebuie sa astpepti dupa bani si daca nu ai spatele solid ca sa poti sa-ti asiguri o continuitate in exporturi fara intrari de venituri, esti mort. Asta a fost probabil una din cauzele care au facut ca multi sa renunte la Cuba chiar dupa ce au reusit sa porneasca ceva acolo.
Probabil ca nu au putut astepta 6 luni ca sa-si vada banii. Niste rusi exportau in Cuba piese de schimb pentru trenuri, trenuri care proveneau din URSS; unii de prin Spania exporta in Cuba motoare dizel pentru masini, altii exportau piese de Lada (tot din Spania...)


De-asta nu m-am bagat atunci in afacerea respectiva,amicul meu era in misiunea economica de la Havana si zicea ca are contacte bune insa era complicat de luat banii,dupa cum spuneam trebuia sa se faca barter.Castigul ar fi fost foarte mare odata miscarea dusa pana la capat dar pe vremea aia faceam bani destui vanzand in Romania fara sa mai ma complic.
Ma gandeam ca intre timp s-au mai schimbat lucrurile,oricum au sa se schimbe in curand.
O alta idee buna ar fi importul si vanzarea de biciclete si scutere,odata cu liberalizarea putini vor avea bani pentru masini insa tot mai multi isi vor permite scutere,motorete,samd.
Quand la dictature est un fait,la revolution est un devoir.
Avatar utilizator
Sly
Veteran pe forum
Veteran pe forum
 
Mesaje: 10650
Membru din: 25 Mai 2005, 03:36
Localitate: Toronto, ON, Canada
A multumit: 145 ori
I s-a multumit: 423 ori

Mesajde cian » 26 Ian 2014, 10:32

Sly scrie:
cian scrie:
Am vazut ceva Aro prin Cuba,putine si apartineua unor intreprinderi ; este dificil sa importi legal in Cuba. Cei care exporta spre Cuba sunt in general sucursale ale unor intreprinderi straine (presupun ca unele apartin statului cubanez cu nume de imprumut, "pret noms", in special alea din Spania)
O alta varianta este sa vinzi direct statului cubanez (dar atunci trebuie sa ai pile ca sa prinzi contractele)iar statul le vinde in Cuba catre populatie; problema este ca trebuie sa astpepti dupa bani si daca nu ai spatele solid ca sa poti sa-ti asiguri o continuitate in exporturi fara intrari de venituri, esti mort. Asta a fost probabil una din cauzele care au facut ca multi sa renunte la Cuba chiar dupa ce au reusit sa porneasca ceva acolo.
Probabil ca nu au putut astepta 6 luni ca sa-si vada banii. Niste rusi exportau in Cuba piese de schimb pentru trenuri, trenuri care proveneau din URSS; unii de prin Spania exporta in Cuba motoare dizel pentru masini, altii exportau piese de Lada (tot din Spania...)


De-asta nu m-am bagat atunci in afacerea respectiva,amicul meu era in misiunea economica de la Havana si zicea ca are contacte bune insa era complicat de luat banii,dupa cum spuneam trebuia sa se faca barter.Castigul ar fi fost foarte mare odata miscarea dusa pana la capat dar pe vremea aia faceam bani destui vanzand in Romania fara sa mai ma complic.
Ma gandeam ca intre timp s-au mai schimbat lucrurile,oricum au sa se schimbe in curand.
O alta idee buna ar fi importul si vanzarea de biciclete si scutere,odata cu liberalizarea putini vor avea bani pentru masini insa tot mai multi isi vor permite scutere,motorete,samd.


Este interzis importul in Cuba a oricaror vehicole cu motor cu combustie interna (exceptind anumite categorii de persoane, le-am mai precizat); se pot importa scutere electrice, dar nu merita, caci se vind si acolo, la liber, la preturi in jur de 1200-1500 de dolari
Cit despre biciclete, nu prea se inghesuie cubanezii la ele; eu daca ar fi sa pot deschide ceva acolo pe baza de import, ar fi un magazin de haine si incaltaminte, celulare, electronice ...
Avatar utilizator
cian
Moderator 'Romani in Cuba'
Moderator 'Romani in Cuba'
 
Mesaje: 678
Membru din: 08 Iun 2012, 12:45
Localitate: Montreal, QC, Canada
A multumit: 63 ori
I s-a multumit: 97 ori

Mesajde Sly » 26 Ian 2014, 11:35

Deci inca nu e voie la import,trebuie sa fii pregatit caci in curand or sa dea drumul.Si avand in vedere legaturile traditionale de prietenie,cred ca multi chinezi au sa apara.
Quand la dictature est un fait,la revolution est un devoir.
Avatar utilizator
Sly
Veteran pe forum
Veteran pe forum
 
Mesaje: 10650
Membru din: 25 Mai 2005, 03:36
Localitate: Toronto, ON, Canada
A multumit: 145 ori
I s-a multumit: 423 ori

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Romani in Cuba

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot] şi 1 vizitator

  • Publicitate